EasyPost calculator tool
Een interactieve “berekeningsmachine” die de gebruiker vlot en eenvoudig kan invullen. Doel: meer contactaanvragen genereren zodat het klantenbestand blijft groeien.


Uitdaging
Bedrijven ontzorgen op vlak van bedrijfspost en -communicatie. Dat is de missie van EasyPost. Door fikse besparingen aan te bieden in combinatie met een efficiënter postverwerkingsproces, merk je als klant al snel de vele voordelen die EasyPost te bieden heeft.
Hoe ze die fikse besparingen kunnen aanbieden? Dat valt onder het motto: samen staan we sterk. Laten we dit even duidelijk maken in een korte rekensom:
Meer klanten = meer post
Meer post = grotere volumes
Grotere volumes = volumekorting
Volumekorting = meer besparing voor alle klanten
De doelstelling was snel afgestemd: meer contactaanvragen genereren zodat hun klantenbestand blijft groeien.
Na het analyseren van hun huidige marketingaanpak viel het snel op dat er een bottleneck zat bij de conversies. Dit wil zeggen dat potentiële klanten vaak de website bezochten, maar nog niet overtuigd waren om contact op te nemen, of een offerte aan te vragen. De drempel was met andere woorden te hoog en het absolute voordeel voor prospecten was nog niet honderd procent duidelijk.
We gingen op zoek naar een manier om deze ‘research-fase’ te verwerken in de website van EasyPost. Een manier waarbij klanten zelf de proef op de som nemen en het absolute voordeel voor hun bedrijf in real-time te zien krijgen.

Oplossing
Eureka! Na een enkele meetings en brainstormsessies kwam er bij EasyPost een prachtig idee boven water: een calculator. Een interactieve “berekeningsmachine” die de gebruiker vlot en eenvoudig kan invullen.
Aan de hand van enkele korte, maar doelgerichte, vragen berekent het algoritme hoeveel die gebruiker op jaarbasis kan besparen door een samenwerking met EasyPost aan te gaan.
Door deze ‘tool’ te implementeren, weten gebruikers hun besparing op voorhand, wat de bottleneck bij de conversie weghoudt en waardoor het voor het sales-team van EasyPost eenvoudiger wordt. Conclusie: minder tijdverspilling voor prospecten, meer sales voor EasyPost! Het is dus een win-win! We tekenen het hieronder even uit:

Resultaat
Door deze handige ‘tool’ te integreren op de website van EasyPost merkte we een aanzienlijke stijging van het aantal leads van maar liefst 291% en een stijging van het conversieratio van 0,23% naar 1,73% wat dus wil zeggen dat er voor hetzelfde aantal gebruikers, veel meer kwalitatieve aanvragen binnenkomen.
Een hele handige leadgenerator-tool, die zijn investering snel terugverdiende dus!