SipWell is een Belgisch bedrijf en marktleider in waterlevering voor zowel bedrijven als particulieren. Om hun positie in de markt te versterken, bundelde SipWell haar krachten met Skillmedia om meer structuur en inzicht in hun online marketing efforts te realiseren. Door een krachtige en proactieve samenwerking kon SipWell meer gerichte beslissingen maken met als gevolg: een sterke groei in nieuwe klanten. Hoe hebben we dit gedaan?
Om SipWell optimaal te ondersteunen in hun salesproces werden alle marketinginspanningen opgezet in fuctie van hun salesteam. Door het genereren van online leads kon ‘Sales’ en ‘Marketing’ als een geoliede machine samenwerken.
Om dit te verwezenlijken identificeerden we alle touchpoints die potentiële SipWell-klanten kunnen ervaren. Zo zorgden we voor een duidelijke opdeling in een overzichtelijke Customer Journey.
Zodra alle routes naar de contactformulieren van SipWell duidelijk in kaart werden gebracht, ging de bal vlot aan het rollen.
We weten nu op welke manieren potentiële klanten in contact komen met SipWell en wat de doelstellingen van de campagnes zijn. We deelden de markt op in kwalitatieve doelgroepen zodat we een optimaal resultaat uit de campagnes konden genereren.
Vervolgens splitsten we het doelpubliek van SipWell in B2C en B2B. Gezien de complexiteit van België hielden we rekening met de taalgrens. Zo deelden we de doelgroepen nog eens op in zowel Nederlands als Frans.
Door het opsplitsen van deze doelgroepen konden we een op maat gemaakte Marketing Funnel maken zodat we elke doelgroep zo goed mogelijk konden aanspreken. We deelden de funnel als volgt in:
Het gebruik van een Marketing Funnel geeft ons de mogelijkheid om kwalitatieve personen (lees: personen met een hoge kans om tot klant te converteren) uit de doelgroep meer aandacht te geven. Door het uitwerken van de Customer Journey en het opdelen van de campagnes naargelang de Marketing Funnel, konden we de juiste boodschap naar de juiste doelgroep sturen in verhouding met de fase waar ze zich in bevonden.
“De juiste boodschap, op het juiste moment, aan de juiste personen tonen”
Visueel kunnen we de KPI’s als volgt indelen en systematisch maandelijks bijsturen waar nodig:
Geadverteerd door heel België met als doel mensen te informeren en bewust te maken dat je voldoende water moet drinken.
Doel: Interesse en naambekendheid creëren voor SipWell d.m.v. likes, comments, Social Media of websitebezoek.
Gericht naar mensen die reeds de diensten van SipWell zochten via Google of engagement toonden op de Awareness campagne van SipWell.
Doel: Mensen verder informeren over de voordelen van SipWell en hun waterkoelers d.m.v een website bezoek.
Door de juiste cohorts (datasets) te creëren zagen we dat 92% van de mensen binnen de week een contactformulier invulde omdat we urgentie creërden met slimme remarketing ads. Deze campagne adverteerden we dus naar mensen die zich de afgelopen 7 dagen engageerden via Social Media of de website bezochten via andere kanalen zoals Google search, display of rechtstreeks via andere media.
Doel: Leads genereren via speciaal gecreëerde landingspagina’s.