Let's connect

Verwarmmetpallets.be

Een vurige samenwerking met verwarmmetpellets.be

In een periode waarin het thema energieprijzen meer dan ooit brandend actueel is, zijn besparingen voor de gemiddelde burger meer dan welkom. Anno 2022 zijn er dan ook interessante alternatieven op de markt voor klassieke energiebronnen.

Een voorbeeld hiervan is de pelletkachel of een pelletketel. Aangezien pellets niet afhankelijk zijn van geopolitieke spanningen is de prijs niet zo erg gestegen als die van fossiele brandstoffen. Daarnaast zijn ze CO2-neutraal, is het een regionale brandstof en is het comfortabel in gebruik. Ondanks de vele voordelen die het met zich meebrengt, is verwarmen met pellets nog steeds geen evidentie in de huidige energiemix.

Daarom besloten Stroomop en ÖkoFEN Belgium, twee bedrijven onder 1 dak gespecialiseerd in pellets, de krachten te bundelen met Skillmedia en een interactieve online tool in elkaar te boksen: verwarmmetpellets.be.
Doel: op een aantrekkelijke en interactieve manier mensen ervan bewust maken dat ze konden besparen op hun energiefactuur.

Hoe Verwarmmetpellets.be over de samenwerking denkt

“We zijn zeer tevreden over de website en de workflow ervan. Het is een tool die we graag willen behouden en eventueel uitbreiden in de toekomst.”

Eva Decorte
verantwoordelijke marketing

Bereken zelf hoeveel je bespaart

Gezien de hoge energieprijzen zijn mensen massaal op zoek naar alternatieven. Om alvast wat eerste info te verschaffen kunnen mensen in de tool hun huidig verbruik, aantal gezinsleden, oppervlakte, etc. doorgeven. Daarna geven ze aan waarin ze interesse hebben en op welke manier ze gecontacteerd willen worden.

Het grote voordeel van deze tool is dat deze stapsgewijs werd ontwikkeld. Hierdoor laat de gebruiker beetje bij beetje informatie achter zonder dat het als een grote opgave voelt.

Interactief en laagdrempelig

Bij het ontwerpen werd er door ons creative team uiteraard rekening gehouden met een mix van de huisstijlen van de twee bedrijven. Daarnaast komt ook het gebruik van gerichte iconen terug, een speelse visuele weergave van de behandelde topics. Door met verschillende stappen te werken, waarbij er per stap niet al te veel informatie moet worden ingevuld, is de tool bovendien zeer gebruiksvriendelijk.

De juiste personen bereiken

Naast de webtool is er ook een radiocampagne en digitale campagne opgezet om mensen bewust te maken van dit ecologisch alternatief voor de warmtepomp. De tool verwarmmetpellets.be was de landingspagina voor beide campagnes.

 

Hartverwarmende resultaten

In de periode van kwartaal 1 – 2022, hebben er al 17.285 mensen de website bezocht. Door de tool aandachtig te monitoren via Hotjar, hebben we de mogelijkheid om gemakkelijk en efficiënt de tool en website bij te sturen via optimalisaties en A/B tests

Via Hotjar genereer je heatmaps van bepaalde pagina’s op je website. Deze heatmaps geven inzicht in waar bezoekers scrollen, bewegen met hun cursor en uiteindelijk ook klikken. Het geeft duidelijk inzicht in het bezoekersgedrag. Hierdoor hebben we de mogelijkheid om gerichte aanpassingen door te voeren op de website op basis van data.

We zijn blij ons steentje te hebben bijgedragen in de zoektocht naar milieuvriendelijke brandstoffen. Zelf ook bekijken of verwarmen via pellets financieel interessant is? Bekijk alvast even de tool, we bevelen dit warm aan! 😉